Η Dr. Λωρέττα Θωμαΐδου MD είναι επίκουρη καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αριστούχος διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μετεκπαίδευση στη Μ. Βρετανία στον τομέα της αναπτυξιακής παιδιατρικής. Είναι εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Παιδικής Αναπηρίας από το 1993.
Είναι υπεύθυνη της Μονάδας Ανάπτυξης Παιδιατρικής στη Β’ παιδιατρική κλινική του νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» η οποία έχει ως αντικείμενο την εκτίμηση, διερεύνηση και αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μέρος του έργου αυτής της μονάδας αποτελούν η διάγνωση και αντιμετώπιση χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών, ο έλεγχος της σχολικής ετοιμότητας, η έγκαιρη ανίχνευση των αποκλίσεων από το φυσιολογικό, η πρώιμη διάγνωση αναπτυξιακών ταραχών καθώς και η αντιμετώπισή τους.
Οι πολυάριθμες δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια καθώς και ποικίλες τιμητικές διακρίσεις αποτελούν δείγμα της έντονης ερευνητικής της δραστηριότητας.
Ο Αθανάσιος Τσιάμης είναι Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας για την Προαγωγή της Εκπαίδευσης των Δημιουργικών / Ταλαντούχων / Χαρισματικών Παιδιών και Εφήβων (ΔΗ.ΧΑ.ΤΑ.Π.Ε) και μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου παιδιών με Υψηλές Ικανότητες.
Έχει συμμετάσχει σε ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου McGill σχετικά με την επισήμανση των χαρισματικών / ταλαντούχων παιδιών με εναλλακτικούς τρόπους. Έχει διδάξει σε Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Ενηλίκων με θέμα τη χαρισματικότητα. Έχει διευθύνει Πρόγραμμα για άνεργους εκπαιδευτικούς με θέμα την εκπαίδευση των χαρισματικών / ταλαντούχων παιδιών. Από το 1996 έως και σήμερα έχει σχεδιάσει και εφαρμόσει προγράμματα εμπλουτισμού για χαρισματικά παιδιά με σκοπό την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, ενώ έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια συνέδρια με εισηγήσεις κυρίως σχετικές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, την επισήμανση και την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα.
Έχει σπουδάσει Ψυχολογία στο Deree College στην Αθήνα και Εκπαιδευτική Ψυχολογία στο McGill University στο Μοντρεάλ του Καναδά.
Ο Ιωάννης Τυρλής είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ενεργό μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας από το 1983. Έχει συντελέσει Γενικός Γραμματέας στη Μαθηματική Εταιρεία επί δώδεκα χρόνια, αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διαγωνισμών, διευθυντής των περιοδικών εκδόσεων «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Α΄», «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Β΄», «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γ΄», «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ», «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ», μέλος της Επιτροπής Σχολιασμού και Επίλυσης Θεμάτων των Γενικών Εξετάσεων, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Πανελληνίων Συνεδρίων Μαθηματικής Παιδείας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής Βαλκανικών Μαθηματικών Ολυμπιάδων όπως και μέλος της Επιτροπής Επιλογής Προβλημάτων της 2ης Βαλκανικής Μαθηματικής Ολυμπιάδας Νέων.
Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει δημοσιεύσεις στα περιοδικά ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Β και ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γ, εργασίες σε επιστημονικά Συνέδρια καθώς και τη συμμετοχή του στη συγγραφική ομάδα 4 βιβλίων.
Είναι απόφοιτος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών. Είναι Υποψήφιος Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Δρ. Δημήτρης Νανόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 13 Σεπτεμβρίου του 1948 και σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, από όπου απεφοίτησε το 1971. Δύο χρόνια αργότερα απέκτησε το διδακτορικό του (Ph.D) από το Πανεπιστήμιο Sussex της Αγγλίας, στην Θεωρητική Φυσική των Υψηλών Ενεργειών. Ανήκε στο ανώτερο ερευνητικό προσωπικό του Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών Ευρώπης (CERN) στη Γενεύη Ελβετίας. Διετέλεσε επίσης ερευνητής στην Ecole Normale Superieure στο Παρίσι, και στο Πανεπιστήμιο Harvard, Cambridge των USA. Το 1989, εξελέγη καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Texas A&M, College Station, όπου από το 1992 είναι διακεκριμένος (distinguished) καθηγητής, και όπου από το 2002 κατέχει την έδρα (chair) Mitchell-Heep της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών, προικοδοτούμενη (endowed) με το ποσόν του ενάμισι εκατομμυρίου δολαρίων ($ 1,5 Million). Είναι επίσης Διευθυντής του Κέντρου Αστροσωματιδιακής Φυσικής του Κέντρου Προχωρημένων Ερευνών του Ηouston (HARC), στο Houston, Texas, USA, όπου επίσης διευθύνει ένα ερευνητικό τμήμα του World Laboratory, που εδρεύει στην Λωζάνη της Ελβετίας. Το 1997, εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Κύρια ερευνητική του ασχολία είναι η Φυσική Υψηλών Ενεργειών και η Κοσμολογία. Στόχος των ερευνών του αποτελεί η δημιουργία μιας ενοποιημένης θεωρίας όλων των δυνάμεων στην Φύση, η θεωρία του Παντός, όπου θα δίνεται μία επιστημονική ερμηνεία του Σύμπαντος, από το πως εμφανίστηκε, πως εξελίχθηκε και πως έχει την σημερινή μορφολογία του.
Έχει συγγράψει πάνω από 625 πρωτότυπες εργασίες, όλες δημοσιευμένες σε περιοδικά με κριτές και υψηλό impact factor, συμπεριλαμβανομένων 14 βιβλίων. Έχει πάνω από 37.500 αναφορές και τον Νοέμβριο 2001 και τον Σεπτέμβριο 2004, ανεδείχθη 4ος στην κατάταξη των πιο αναφερόμενων Θεωρητικών Φυσικών όλων των εποχών, που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Stanford. Από το 1988 είναι εταίρος (fellow) της American Physical Society και από το 1992 μέλος της Italian Physical Society. Το 1996, του απενεμήθη ο Ταξιάρχης του τάγματος της τιμής, της Ελληνικής Δημοκρατίας ενώ τον Μάιο του 2005, έτους αφιερωμένου στον Einstein τιμώντας τα 100 χρόνια της Θεωρίας της Σχετικότητας, απέσπασε για δεύτερη φορά (πρώτη φορά το 1999) το βραβείο του Ιδρύματος Ερευνών της Βαρύτητος, εδρεύον στη Μασαχουσέτη των Η.Π.Α. Τον Οκτώβριο του 2006 τιμήθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ωνάση, ενώ το 2009 απέσπασε από την Ιταλική Εταιρεία Φυσικής το Διεθνές Βραβείο “Enrico Fermi”.
Από τον Ιανουάριο του 2005 έως τον Δεκέμβριο του 2010 υπήρξε Εθνικός Εκπρόσωπος στο Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών Ευρώπης (CERN), από το 2005 έως το 2009 διετέλεσε Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Σ.Ε.Τ.) και από το 2005 έως το 2006 Εθνικός Εκπρόσωπος στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA).
Η Δρ Αγγελική Φουστάνα είναι Διδάσκουσα Ειδικής Παιδαγωγικής των Χαρισματικών μαθητών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης με βαθμό άριστα και υποτροφία από το Ι.Κ.Υ.. Πραγματοποίησε τις Μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε το Διδακτορικό της Δίπλωμα στο αντικείμενο της γνωστικής ανάπτυξης των Χαρισματικών μαθητών από το εν λόγω Πανεπιστήμιο. Έχει εξειδίκευση στο σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για τους Χαρισματικούς μαθητές από το Institute of Education, University of London. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και επιμορφώτρια του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Διδάσκει σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό επίπεδο και σε προγράμματα μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Οι πολυάριθμες δημοσιεύσεις της σε βιβλία, οι συμμετοχές της σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια και η υλοποίηση προγραμμάτων για τους Χαρισματικούς μαθητές αποτελούν δείγματα της επιστημονικής της δραστηριότητας.
Ο Dr. Michael Green είναι αναπληρωτής καθηγητής Γνωστικής Ανάπτυξης και Μαθηματικής Εκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο UNC του Σάρλοτ. Εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα την ανάπτυξη του παιδιού στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ το 1977. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι στην σχέση της εποικοδομητικής θεωρίας με τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο Δρ. Green έχει συγγράψει βιβλία και ερευνητικά άρθρα σχετικά με τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και εφήβων. Είναι συν-συγγραφέας του βιβλίου « Constructing Number Sense in Elementary and Middle Grades Classrooms, μια εποικοδομητική προσέγγιση στη διδασκαλία των μαθηματικών. Ο Δρ. Green εφάρμοσε πρόσφατα στο δημοτικό σχολείο της Σχολής Thomasboro τη διδασκαλία που βασίζεται στην εποικοδομητική θεωρία επιτυγχάνοντας αύξηση στην απόδοση των μαθητών στα μαθηματικά. Μαζί με τον Δρ Piel, έχει δημοσιεύσει πολυάριθμα άρθρα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς επίσης έχει συμμετάσχει σε δεκάδες εργαστήρια εκπαιδευτικών σχετικά με το Πρόγραμμα Μαθηματικών που προτείνει (CAMMP).
Ο Δρ. Green έχει επεξεργαστεί το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος σπουδών για τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ακαδημία Socrates στο Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας. Η εποικοδομητική προσέγγιση που προτείνει με το Πρόγραμμα Μαθηματικών CAMMP έχει φέρει επανάσταση στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο. Από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, με κριτήριο την απόδοση των μαθητών της, η Ακαδημία Socrates αναγνωρίζεται κάθε χρόνο ως Διακεκριμένη Σχολή.
Η Dr. Άννα Αθανασοπούλου είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο σχολείο Socrates Academy Charter School στο Σάρλοτ Βόρειας Καρολίνας όπου διδάσκει, στα ελληνικά, μαθηματικά σε παιδιά που έχουν πιστοποιηθεί ως χαρισματικά ενώ διδάσκει και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο UNC Charlotte ως εκπαιδευτικός μερικής απασχόλησης.
Είναι απόφοιτος του μαθηματικού τμήματος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές με θέμα τα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Charlotte της Βόρειας Καρολίνας, όπου έχει εκπονήσει και τη διδακτορική της διατριβή
Εργάζεται στην ιδιωτική και δημόσια δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός από το 1984 έως και σήμερα.
Ο Prof. Γεώργιος Θ. Παυλίδης είναι Καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. 30 ετών εξελέγει ομόφωνα Life Fellow και 2 φορές Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών και τιμήθηκε ως Honorary Fellow, από το Πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου.
Αποφοίτησε με άριστα από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, και έλαβε το διδακτορικό του από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ της Αγγλίας, όπου και ξεκίνησε την πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία ως λέκτορας σε ηλικία 23 ετών. Διετέλεσε ερευνητής και καθηγητής σε ιατρικές σχολές και ψυχολογίας γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και των ΗΠΑ, όπου υπήρξε ιδρυτής και διευθυντής εργαστηρίων δυσλεξίας και οφθαλμοκίνησης. Από 25 ετών, διηύθυνε 20 μεγάλα ερευνητικά προγράμματα στην Αγγλία, Ελλάδα και στις ΗΠΑ.
Είναι ο εφευρέτης του τεστ οφθαλμοκίνησης (διεθνώς γνωστό ως PAVLIDIS TEST) το οποίο επιτρέπει, από την προσχολική ακόμα ηλικία, την ακριβή πρόγνωση-διάγνωση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής (ΔΕΠΥ). Έχει αναπτύξει μέθοδο αντιμετώπισης της δυσλεξίας, των μαθησιακών δυσκολιών και της διάσπασης προσοχής με Η/Υ και Πολυμέσα. Λόγω της διεθνούς μοναδικότητας του βιολογικού του τεστ, τον επισκέπτονται στην Ελλάδα οικογένειες και από τις 5 ηπείρους, από 28 χώρες, π.χ. ΗΠΑ, Αυστραλία, Ελβετία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ .
Οι εφευρέσεις του είναι αναγνωρισμένες με διεθνείς πατέντες στις ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία και Αγγλία, και η προηγμένη και πλήρως αυτοματοποιημένη φωτοηλεκτρική εφεύρεσή του έχει αποκτηθεί από καταξιωμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Penn State, Boston, Columbia, της Δανίας, Φινλανδίας, κλπ.
Διαθέτει περισσότερα από 180 επιστημονικές δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και επιστημονικά συνέδρια, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων βιβλίων στα Αγγλικά που εκδόθηκαν από το γνωστό εκδοτικό οίκο J. Wiley’s & Sons. Έχει συμμετάσχει ως Προσκεκλημένος ομιλητής σε πολυάριθμα διεθνή συνέδρια και έχει τιμηθεί επανειλημμένως με την προεδρεία 18 διεθνών επιστημονικών συνεδρίων και είναι ο Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας από το 1983 ως σήμερα.
Τα ερευνητικά του άρθρα στο επιστημονικό πεδίο της οφθαλμοκίνησης και της δυσλεξίας – eye movements dyslexia– θεωρούνται όχι απλώς πρωτοποριακά, αλλά και επί 30 έτη (ως το 2011) συνεχώς κατείχε την 1η θέση παγκοσμίως σε επιστημονικές αναφορές αντίστοιχων ερευνητικών εργασιών.
Το 2006 ήταν ένας από τους ελάχιστους διαπρεπείς επιστήμονες που επελέγησαν παγκοσμίως από την επιστημονική επιτροπή και προσκλήθηκε από το Λευκό Οίκο στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Αλφαβητισμού του ΛΕΥΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η βιογραφία του περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και στο WHO IS WHO IN THE WORLD.
Η Dr. Brenda Romanoff είναι Επίκουρος Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Παιδικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Charlotte. Παράλληλα, είναι σύμβουλος για τα Σχολεία Mecklenberg στο Charlotte για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης των ταλέντων, με το οποίο δίνεται καθοδήγηση για το πώς να αναγνωρίζονται και να βοηθιούνται τα χαρισματικά παιδιά. Υπηρετεί επίσης στο διοικητικό συμβούλιο στο Κ-8 σχολείο στη Βόρεια Καρολίνα όπου φοιτούν μόνο χαρισματικά παιδιά.
Έλαβε το πρώτο της πτυχίο στη Δημοτική Εκπαίδευση και τις Μαθησιακές Δυσκολίες στο Ανατολικό Πανεπιστήμιο του Kentucky, το μεταπτυχιακό της στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο του Cincinnati και το διδακτορικό της δίπλωμα Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.
Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα και οδηγούς σπουδών. Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια, παρουσιάζοντας την έρευνά της και δίνοντας διαλέξεις.
Η Αγνή Μαριακάκη είναι ψυχολόγος και εκπαιδεύτρια. Διευθύνει την εταιρία μελετών ψυχολογίας καταναλωτή MindSearch. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος και θεραπεύτρια για παιδιά και οικογένειες και έχει αρθρογραφήσει σε περιοδικά όπως το Παιδί και Νέοι Γονείς. Τα τελευταία 15 χρόνια έχει διεξάγει πάνω από 4000 focus groups και επίσης διδάσκει εκπαιδευτικά σεμινάρια πάνω στην επικοινωνία, για εταιρίες και ιδιώτες.
Έχει σπουδάσει ψυχολογία στο πανεπιστήμιο του Lancaster και έχει ειδικευθεί στην Ανθρωπολογία και την Εφαρμοσμένη Μυθολογία στο Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Συμπεριφορικών Τεχνολογιών στο Princeton. Είναι διαπιστευμένη εκπαιδεύτρια Νευρο – Γλωσσολογικού Προγραμματισμού διαπιστευμένη από την International Society of NLP.
Spread the word!